Fulfillment jest specjalnym rodzajem usługi logistycznej, która wykorzystuje wszystkie zalety outsourcingu. W efekcie, przedsiębiorca może skoncentrować się na podstawowym zadaniu swojej firmy- generowaniu zysków.

Fulfillment dedykowany jest właścicielom sklepów internetowych oraz wszystkim podmiotom, działającym na rynku e-commerce. Użytkownik przekazuje realizację zamówień zewnętrznemu operatorowi, który specjalizuje się w obsłudze zleceń.  Dzięki takiemu rozwiązaniu, posiadacz e-biznesu otrzymuje sprawdzonego partnera, który dba o każdy etap zakupu. Serwis obejmuje odbiór produktów od dostawców, magazynowanie, czynności manipulacyjne, ale również transport bezpośrednio do klienta, zwroty i reklamacje. 

Doświadczony operator logistyczny pomaga ograniczyć koszty, co jest szczególnie ważne w przypadku rozwijających się biznesów. Fulfillment to narzędzie, które pozwala na rozszerzenie skali działania i wzmocnienie pozycji na rynku, bez konieczności angażowania dużych kwot pieniędzy.

Usługa eliminuje potrzebę posiadania powierzchni magazynowej i przenosi odpowiedzialność za kluczowe czynniki całego procesu. Operator logistyczny gwarantuje doskonałą jakość kontaktu z klientem, niezbędne warunki przechowywania asortymentu, ochronę przed kradzieżą i uszkodzeniami mechanicznymi oraz aktualizację dostępnych stanów.

Fulfillment jest przykładem rentownej inwestycji, która zyskuje coraz większą popularność w sektorze e-commerce. Sprawdź, jakie korzyści przyniesie w Twojej firmie!

Dla kogo jest Fulfillment?

Fulfillment wyróżnia się uniwersalnością i wszechstronnością zastosowania, co jest bardzo atrakcyjne dla małych oraz średnich organizacji, a także indywidualnych wykonawców. Właśnie dlatego, usługa świetnie sprawdza się w 3 najczęstszych przypadkach.

Brak doświadczenia

Usługa fullfillmentu jest idealnym rozwiązaniem dla przedsiębiorców, którzy dopiero rozpoczynają swoją przygodę z e-commerce. Nawiązanie współpracy z doświadczonym operatorem logistycznym znacznie ogranicza zakres obowiązków rozwijających się handlowców, co umożliwia płynne wejście na rynek.

Brak kapitału

Kolejną kategorią użytkowników są osoby, które nie posiadają lub nie chcą angażować sporych ilości gotówki. Centra logistyczne oferują powierzchnię magazynową, a to generuje spore oszczędności. Koszt wynajmu, energii elektrycznej, mediów, utrzymanie i wyszkolenie pracowników oraz zakup specjalistycznego wyposażenia- dzierżawa magazynu wiąże się z poważnymi wydatkami. Usługa fulfillmentu obniża koszty prowadzenia biznesu do minimum. 

Brak czasu

Fulfillment to ekonomia finansów, ale także czasu. Model logistyczny wspomaga tych producentów, którzy koncentrują się na zapewnieniu najwyższej jakości dostarczanych produktów. Wówczas, wszelkie dodatkowe działania i czynności są zlecane zewnętrznemu podmiotowi.

Fulfillment – znaczenie dla sklepów internetowych

Kompetentny partner logistyczny optymalizuje funkcjonowanie sklepu internetowego, pozwala się wyróżnić i wzmocnić pozycję wśród sporej konkurencji. Fulfillment niezaprzeczalnie wywiera ogromny wpływ na sukces wirtualnych sprzedawców.

Planowanie organizacji

Agenci logistyczni zapewniają najnowocześniejsze narzędzia i techniki dedykowane branży e-commerce. Podjęcie współpracy oznacza dostęp do stanów magazynowych, możliwości śledzenia paczki, zastosowanych zabezpieczeń, a także procesów płatniczych. Wszystkie dane pozwalają na koordynację przyszłych zamówień oraz lepsze poznanie klientów, co zwiększa zyski.

Transport satysfakcji

Dostawa do klienta to końcowy, a zarazem bardzo istotny czynnik całego zamówienia. Ten końcowy etap może zdecydować o kontynuacji lub zakończeniu korzystania z produktów danego sklepu internetowego, dlatego wymaga szczególnej troski. Fulfillment gwarantuje redukcję kosztów transportu, sprawną przesyłkę, a także kompletny pakiet informacji dla użytkownika. Według badań, wyraźne wskazanie przewidywanego terminu dostawy zwiększa szansę zakupu wśród 60% ankietowanych, więc kwestia przewozu nie może być bagatelizowana.

Koszty w dół, zysk w górę

Każdy biznes dąży do obniżenia wydatków operacyjnych przedsiębiorstwa oraz zwiększenia sprzedaży. Fulfillment eliminuje niepotrzebne wydatki, wprowadza oszczędności dla budżetu i pozwala skupić się na docelowej misji firmy.

Fulfillment – zalety

Szacuje się, że do 2040 roku, 95% wszystkich zakupów będzie realizowanych w systemie e-commerce. Takie prognozy są szczególnie atrakcyjne dla właścicieli sklepów internetowych, którzy mogą wykorzystać wszystkie zalety fulfillmentu.

Zasięg

Fulfillment ułatwia dotarcie z asortymentem do szerokiego grona odbiorców. Specjalistyczne usługi operatora logistycznego sprawiają, że zakupy mogą być realizowane bez względu na ograniczenia geograficzne, a nawet inną strefę czasową.

Profesjonalizm

Współpraca z zewnętrznym partnerem oznacza czerpanie z jego wiedzy, doświadczenia, technologii oraz know-how. Zapewnienie najwyższej jakości usług na każdym etapie procesu, buduje zaufanie klientów i regularnie poszerza listę kontrahentów.

Oszczędności

Pieniędzy, czasu, a także przestrzeni. Fulfillment to inwestycja, która upraszcza funkcjonowanie organizacji pod wieloma względami. Usługa nie angażuje środków finansowych przeznaczonych na magazynowanie, uwalnia moce przerobowe pracowników i nie zajmuje przestrzeni składowania.

Obsługa klienta

Fulfillment dba o każdy aspekt realizacji zamówienia. Dlaczego jest to ważne? 95% konsumentów uważa obsługę klienta za czynnik kluczowy dla budowania wizerunku rzetelnej firmy. Operatorzy logistyczni są odpowiedzialni za utrzymywanie pozytywnych relacji z klientami, co wpływa na ilość zamówień.

Fulfillment w praktyce

Aby zrozumieć ogromną praktyczność i użyteczność fulfillmentu, warto rozpocząć od zapoznania się z przebiegiem całego procesu. Operator logistyczny odpowiada za szereg funkcjonalnych operacji.

Odbiór produktów

Pierwszym obowiązkiem partnera logistycznego jest przyjęcie od producenta zamówionego ładunku. Firma musi dokładnie sprawdzić każdą partię towaru, co zapobiega powstawaniu ewentualnych pomyłek i nieprawidłowości.

Składowanie

To kolejna kwestia, którą przejmuje profesjonalny operator logistyczny. Przedsiębiorstwo powinno zapewnić wystarczającą ilość miejsca i specjalistyczne warunki, które odpowiadają specyfice oraz wymaganiom produktów, a także skuteczne formy zabezpieczenia przed urazami mechanicznymi lub kradzieżą. Dzięki takiemu rozwiązaniu, sklepy internetowe nie generują kosztów przechowywania towaru.

Obsługa zamówień

Cały asortyment zostaje wprowadzony do nowoczesnego systemu i zintegrowany z danymi e-sklepu. Zamówienie oznacza rozpoczęcie procedury pakowania i przygotowania do wysyłki. Personel magazynu identyfikuje określone produkty, a następnie umieszcza je w paczce. Każda przesyłka zostaje odpowiednio oznakowana i zabezpieczona. Co więcej, operatorzy logistyczni mogą dołączyć także karty podarunkowe, wizytówki, ulotki lub inne materiały promocyjne sprzedającego.

Dostawa

Fulfillment angażuje najlepsze firmy transportowe, które dostarczają przesyłkę wprost do ostatecznego użytkownika. Ten etap procesu jest szczególnie wrażliwy i wymaga doświadczenia oraz zasobów profesjonalnego przewoźnika.